מאמרים

האדם והחזיר במקורות (תגובה)

מעריב

עיתונים

מגיב לדבריה של א. לורי ('מעריב', 23.11.90) שטענה כי "את הקביעה המדעית שהחזיר מבחינה פיסיולוגית דומה מאד לבן האדם לא יאהבו החרדים". מצביע על מקורות בתלמוד ובשו"ע התומכים בקביעה זו, ומוסיף כי "המקורות הנ"ל הובאו בשיחתו של הרבי מלובאוויץ' (גם הוא יהודי חרדי) ביום השבת פרשת קדושים תשכ"ז, ולדבריו יש לדמיון במערכת העיכול השלכות על דברים משותפים נוספים בין גוף האדם ותכונותיו לגוף אותה חיה ותכונותיה".

 

מעריב, יום ד' 12.12.90 כ"ה בכסלו תשנ"א

 

מכתבים

האדם והחזיר במקורות

במאמרה על קיבוץ להב וחוק החזיר (מעריב 13.11.90) יודעת אביבה לורי לקבוע בהחלטיות, כי "את הקביעה המדעית שהחזיר מבחינה פיסיולוגית דומה מאד לבן האדם לא יאהבו החרדים, אבל זאת עובדה".

איני יודע מאין הבטחון כי הבלתי-חרדים אוהבים יותר את הדמיון לחזיר, וכמו-כן מסופקני אם ידוע לה כי עובדת הדמיון בין מערכת העיכול של בני-האדם והחזירים מפורשת כבר בתלמוד (מסכת תענית כא, ב) ונפסקה להלכה בשולחן-ערוך (אורח-חיים תקעו, ג).

המקורות הנ"ל הובאו בשיחתו של הרבי מלובאוויץ' (גם הוא יהודי חרדי) ביום השבת פרשת קדושים תשכ"ז, ולדבריו יש לדמיון במערכת העיכול השלכות על דברים משותפים נוספים בין גוף האדם ותכונותיו לגוף אותה חיה ותכונותיה.

יהושע ד. לבנון, ירושלים

 

מאמרים דומים

-